recensioner av zombiefilm på svenska - zombie movie reviews in Swedish

DVD City of Rott (region 1)

Den animerade zombiefilmen City of Rott utkommer i en utökad amerikansk specialversion idag, även om DVD-releasen ursprungligen var utannonserad till i fredags. Filmen, som är skapad av Frank Sudol, kretsar kring ett fullskaligt utbrott av levande döda och handlingen följer en förvirrad äldre herres äventyr. Den lär vidare vara extremt blodig, även om den alltså är tecknad, och uppges snarare vara en tragedi än en komedi.

Externa länkar:

1 kommentar:

Fläskätaren sa...

Denna har jag faktiskt aldrig brytt mig om att rapportera om tidigare, men insåg väl till sist att det faktiskt rör sig om en zombiefilm. Animerad visserligen, men ändå. (Jag lade förresten till en länk till trailern. Jag får väl säga att jag förblir aningen skeptisk till filmen...)